giovedì 22 gennaio 2015

Handgemakte Verse Italiaanse Lasagne: LASAGNERIA.CENTER

Echte Italiaanse Lasagne bij Lasagneria van Margherita Mazzocchi


Lasagne thuis geleverd




Bonheiden / Keerbergen / Rijmenam - Bonheiden/Keerbergen/Rijmenam De uit Milaan afkomstige Margherita Mazzocchi brengt sinds kort niet alleen de Italiaanse taal en cultuur naar onze regio, maar ook allerlei soorten zelfgemaakte lasagne, die bij u thuis geleverd worden.

Tot 2007 woonde Margherita Mazzocchi in Italië, het jaar waarin ze haar man naar Bonheiden volgde en ze zich meteen inschreef voor lessen Nederlands. ‘Toen een vriendin me hier vroeg om haar Italiaans te leren omdat ze de liedjes van haar idool Eros Ramazzotti wilde begrijpen, ging de bal snel aan het rollen’, vertelt ze. ‘Steeds meer mensen wilden graag Italiaans leren en zo ben ik in 2009 begonnen met de cursus Italiaanse taal en cultuur, waarbij er ook geregeld Italiaans gekookt wordt.’ Dit was zo’n succes dat Margherita’s cursisten haar geregeld vroegen waarom ze geen Italiaans restaurant opende. Omdat ze uit ervaring - in Sardinië had ze ooit een eigen restaurant - wist dat dit te veel werk zou zijn en niet combineerbaar zou zijn met haar cursus Italiaans die ze zeker wil voortzetten, ging ze een andere weg op. ‘Hun vraag zette mij toch aan het denken’, gaat ze verder. ‘Zo kwam ik op het idee om een lasagneria te openen met thuislevering, zonder een openbaar lokaal. Ik kook, en ’s middags en ’s avonds breng ik de gerechten bij de klant thuis. Voornamelijk lasagne, maar ook andere bekende Italiaanse gerechten zoals ossobuco, spaghetti alla carbonara, spaghetti alle vongole veraci en natuurlijk lekkere tiramisu.’
Een goed idee, zo blijkt. ‘In augustus heb ik de Facebookpagina Lasagneria opgericht en ondertussen telt die al bijna 700 fans’, aldus een enthousiaste Margherita. ‘Mensen kunnen bij mij een twintigtal soorten lasagne bestellen, van de traditionele bolognaise over die met een vulling van pompoen, spek en gorgonzola tot vegetarische of zelfs veganistische lasagne met veganistische parmezaan. Alles dagvers gemaakt en bij de mensen thuis geleverd.’ Waarna ze het deeg kneedt om morgen weer verse lasagne te kunnen maken.

INFO
Lasagneria
www.lasagneria.center tel. 015-34.86.76 en op Facebook

Nessun commento:

Posta un commento

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.