domenica 28 marzo 2010

Lezen, lezen, lezen: Goed gedaan!


Lezen, lezen, lezen 26 Maart 2010:
Ik gaf mijn boek aan een vrouw die een winkel in Bonheiden heeft.
Ik wist dat zij Italiaans praat, ik heb haar gevraagd of ook het lezen in het Italiaans goed was.
Zij zei "ja, het gaat beter dan het praten!"
Goed...dan gaf ik haar het boek "La testa degli italiani".
Zij was verbaasd natuurlijk maar ook blij. Zij nam het boekje en zij zei ook dat mij boek prioriteit zou hebben gehad.

Ik was heel tevreden.
Een beetje verlegen, zeker...vooral erg blij!

Ik heb op 26 Maart 2010 een ding voor de eerste keer gedaan.
Geven een cadeau aan een onbekende person...Nooit gedaan in het verleden.
Ik ontmoette een nieuwe persoon.
Een mooi, vriendelijk en onbaatzuchtige gebaar werd gemaakt een beetje vertrouwen in de wereld werd gezaaid.
Ik zal snel weer doen!

Nei commenti il post in Italiano.

1 commento:

  1. Ho dato il mio libro ad una signora che ha un negozio a Bonheiden.
    Sapevo che lei parla l' Italiano e le ho chiesto se fosse in grado anche di leggerlo.
    Lei rispose che la lettura andava meglio .
    Bene...
    Le ho dato subito il libro " La testa degli italiani".
    Lei è rimasta meravigliata, naturalmente...Ma era contenta e mi ha detto che avrebbe messo da parte il libro che stava già leggendo per leggere il mio!
    Ero molto soddisfatta.
    Ero anche un pò imbarazzata, certo... Ma soprattutto molto felice!
    Venerdì 26 Marzo ho fatto una cosa che non avevo mai fatto prima.
    E' nato un nuovo rapporto da un gesto inusuale, un gesto simpatico, gentile e disinteressato.
    E' stata seminata una piccola dose di fiducia in più nel mondo.
    Lo rifarò presto!

    RispondiElimina

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.